איך אתר של אולם אירועים יכול לעשות מיגרציה מוצלחת?

אם החלטתם על העברת אתר האינטרנט העסקי שלכם להתארחות בפלטפורמה אחרת, זו היא פעולה שחיוני לבצע בצורה מקצועית ומסודרת מאוד. כיצד עושים זאת? ומה עוד חשוב שתדעו על כך?

אולמות אירועים, אתרים ומיגרציה

אתר של אולם אירועים הוא לרוב אתר פשוט יחסית. גם אם השקעתם לא מעט בהקמתו וזהו אתר מרשים מאוד מבחינתכם ובעיני לקוחותיכם (וטוב שכך), ברמה הטכנית עדיין “יצאתם בזול” – יש תחומים עסקיים שבהם אתרים מהווים מנגנון מורכב יותר. למשל אתרי מכירות. כך או כך, ניתן כיום לבצע העברת אתר מפלטפורמה אחת לשנייה בצורה יעילה מאוד, כולל אתרים מורכבים למדי. וודאי אתרים פשוטים כמו של אולם אירועים. יחד עם זאת, נקודה חשובה ביותר היא שהעברת האתר לא תפגע בפעילותכם העסקית. כלומר, שהיא תתבצע באופן החלק ביותר, כאשר הזמן שבו האתר לא זמין לגולשים מינימלי. כאשר הוא יהיה לבסוף ביעד ההעברה שלו, על האתר להיות זמין באופן מלא ותקין. אולמות אירועים עובדים בלוחות זמנים קפדניים למדי. מי שמתעניינים בשירותיכם וגם מי שכבר הזמינו אירוע אצלכם, לא ירצו לגלות שהאתר שלכם לא זמין. גם אם זה “לרגל העברה”. אך שוב – אם ניגשים לכך בצורה מסודרת, תוך הפקדת התהליך בידיים מקצועיות, אין סיבה שהדברים לא יתבצעו באופן מאוד זריז וחלק.

לבדוק מה מציע הספק החדש

כדאי בכל מקרה לבדוק היטב ומראש, מה מציע הספק שאליו אתם עוברים. GNS למשל, כספקית שירותי ענן, מציעה סיוע במיגרציה לענן ללא עלות. כמו כן, משמעותיים כמובן כל השירותים השונים שהספק החדש מציע בהקשר אתרים. אולי תרצו לא סתם להעביר את הדברים אחד לאחד, כך שהכל יהיה "כמו קודם", אלא לנצל את ההזדמנות בכדי לבצע שינויים מסוימים. למשל, להשתמש בשירותים כגון Content Distribution Network (לשיפור ביצועי האתר) או שרות הגנה מפני מתקפות DDoS על האתר.

 

 

היבטי מפתח במעבר

המעבר עצמו הוא תהליך טכני מאוד, אשר חייבים להיעזר בו במקצוענים, שיתכננו אותו באופן מסודר. אך בכל מקרה, אלה כמה היבטים שכדאי לכם להיות מודעים אליהם:

  • תזמון – היבט מיוחד ומשמעותי של התכנון, הוא לתכנן את תזמון המעבר למועד שנוח לכם ביותר. שיקולים רבים עשויים להשפיע על כך. למשל, בכל ענף עסקי יש את הזמנים היותר עמוסים ואת אלה שפחות. גם בתחום אולמות האירועים, ידוע שיש עונות בשנה שהן מבוקשות במיוחד וכאלה שפחות. תוכלו לתזמן את המעבר גם בהתחשב בכך. היבט נוסף של תזמון עשוי להיות מועד סיום התקשרות עם ספק קיים, אשר במקום להאריך את החבילה של אירוח האתר אצלו אתם אולי עוברים לספק אחר.
  • גיבוי – גיבוי הוא היבט חיוני לגבי תחזוקה של אתרים בכלל. הגיבוי חשוב שבעתיים, לקראת שינוי מהותי כמו מיגרציה של אתר. חשוב להזכיר את הכלל הוותיק והידוע, שגיבוי הוא דבר שחייבים גם לבדוק באופן שיטתי. כלומר, לבצע ניסיונות שחזור יזומים, בכדי לוודא תקופתית שהגיבוי זמין, תקין ומבוצע באופנים אשר מתאימים לכם (מאחר שגיבוי הוא תחום רב אפשרויות).
  • בדיקות – לאחר המעבר, חיוני לבצע בדיקות יסודיות לאתר, בכדי לוודא שהכל תקין.
  • הלא ידוע – חשוב להקשיב למומחים שתעבדו איתם ולשמוע מהם מה עוד יש לקחת בחשבון במקרה הספציפי שלכם. למשל השלכות של שינוי כתובת האתר (URL) או השלכות מבחינת קידום האתר בתוצאות מנועי חיפוש (SEO).

לסיכום

נכון, בתור אולם אירועים אתם לא מומחי מחשבים. אך בשורה התחתונה, אתם גם לא חייבים להיות. עבדו עם גורם מקצועי וכך תוכלו להעביר את האתר שלכם באופן מסודר ובלי תקלות מיותרות.