מדריך מיוחד: פציעה באולם אירועים

מדריך מיוחד: פציעה באולם אירועים

רקדתם ברחבה ויצאתם על אלונקה? עמדתם מתחת לחופה וסיימתם עם חתך עמוק בכף הרגל (בעת מעמד שבירת הכוס)? סעדתם בחגיגה ובלילה התפניתם למיון עקב קלקול קיבה? ובכן לא מעט מקרים משמחים נגמרים בפציעה חמורה ובכמה ימי מחלה. מי אם כן אחראי לשלם פיצויים, מהו הצד של בעל האולם ואלו זכויות רק מחכות שתממשו אותן? כל התשובות מחכות לכם כאן!

בעל הנכס אשם? תלוי!

אם מחפשים מענה משפטי עבור מקרה שנוגע לפציעה שאירעה במתחם ציבורי (כגון אולם אירועים), מוטב להיעזר בהנחיה מקצועית. עם זאת, אם מבקשים מראש להבין את רוח הדברים, נציין עובדה חשובה: מאוד ייתכן שניתן לתבוע את בעל הנכס. בעל הנכס הוא הדמות שאחראית על מצב התחזוקה, מצב הניקיון ומצב הבטיחות. עם זאת, תמיד יש לבחון את הנסיבות. זה משנה אם אדם נפל בשל אריח רופף שהוביל למעידה חמורה, או אם אדם נחבל כיוון שבחר להתנדנד עם הכיסא באוויר. מכאן ממש כפי שמסביר אבנר הייזלר בגלובס, בתחום הביטוחים והתביעות לכל פרמטר קטן עשויה להיות השפעה גדולה, כך שאין למהר לקפוץ למסקנות, טרם מתייעצים עם איש מקצוע.

מדריך מיוחד: פציעה באולם אירועים

כך תפעלו מבחינה רפואית וכלכלית

לצורך הדוגמה ניקח מקרה בו אדם רקד ברחבה שהייתה מאוד רטובה לאורך זמן, החליק ונפגע קשות. במקרה זה יש סיכוי טוב שבעל האולם יימצא כאחראי, כיוון שלא ווידא שצוות הניקיון פועל כמצופה. אם המקרה אכן קרה, יש להתחיל לפעול, אם כי נכון להפריד בין מה שנדרש לעשות באופן ראשוני (מענה רפואי) לבין מה שניתן לעשות בהיבט הכלכלי (השגת פיצויים ומימוש זכויות). מבחינה רפואית נציין שאין להתמהמה, אלא נדרשים להשיג סיוע רפואי בהקדם. במקביל, גם אם לא ברור עדיין מי אשם, יש לאסוף ראיות, כולל בחינה של עדים אופציונאליים (כולל לקיחת טלפון עבור יצירת קשר עתידי), צילום המיקום, תיעוד הטיפול הרפואי (כולל שמירת סך הקבלות, המרשמים, ההפניות וכדומה) והודעה מסודרת לבעל האולם על דבר הפגיעה, כמה שיותר סמוך למועד התקרית. התנהלות זו מובילה לאותו הריאיון עם אבנר הייזלר בדה מרקר, ריאיון בו הייזלר מסביר שגם במצבי לחץ אין לשכוח מה נכון לעשות, במיוחד אם בהמשך תינתן לכך פרשנות כלכלית.

מה אומר החוק?

אם נבחן מה אומר החוק, נמצא שהחוק מוצא את בעל האולם כאחראי הישיר לבטיחות של האורחים. כך למשל אם האולם לא תופעל או לא נוקה כראוי, יש סבירות די גבוהה שלאורח שנפגע מגיעים פיצויים. פה נציין שאין לרחם על בעל האולם, וזאת כי לרוב הוא בעצמו מבוטח בפוליסה שמכסה נזקי גוף שנגרמים לצד שלישי. מכאן שאין זה משנה אם התאונה אירעה בשל ליקוי שנוגע לניקיון, לארגוני אבטחה, לבעיה תברואתית, או לבעיית תחזוקה, אם כי זה כן משנה עד כמה הסיטואציה קושרת את עצמה לבעל האולם ומהו היקף הנזק שנגרם. לרוב יתאפשר לתבוע ולקבל פיצוי הולם, כך שאין להתמהמה, אלא רצוי לפעול בהקדם.

מרוויחים משני מוקדים מקבילים

יש לדעת שלעיתים תיתכן חלוקה בלקיחת האחריות. מה זה אומר? שלעיתים עלות הפיצוי עשויה להתחלק בין כמה מוקדים. בין בעל האולם לבין ספקי משנה. כך למשל אם התאונה אירעה בשל אוכל מקולקל, ייתכן שגם חברת ההסעדה תיקח חלק בתשלום דמי הפיצויים. מה עוד? מעבר לפיצויים מבעל האולם, ייתכן שגם מגיעים דמי תאונה שמיועדים לנפגעי תאונות אישיות, בהתאם לסעיפי ביטוח לאומי. שנסכם? תחגגו, הישמרו ובעת הצורך תנסו להפיק את המרב!

קריאה נוספת